Skip to main content
Field Service Engineer

GRARD NOOIJEN

“Als service engineer concentreer je je op de details, op dat ene stukje dat precies goed moet zijn. Nu kijk ik naar het hele project, en dat brengt veel meer partijen en facetten met zich mee.”

Project Engineer bij Blue Fielders

Van gereedschapskist naar strategische projecten: Grard Nooijen heeft het veldwerk achter zich gelaten en is nu een van de drijvende krachten achter innovatieve projecten bij Peka Kroef. Na jaren van reizen en het werken in het veld, zette hij de stap naar de rol van Project Engineer. “De overstap was een grote verandering,” legt Grard uit. “Als Field Service Engineer was ik altijd onderweg, zelfstandig problemen aan het oplossen. Nu, als Project Engineer, coördineer ik projecten en stuur ik teams aan.”

“Als Field Engineer was ik de man op locatie, degene die direct met de klant communiceerde en technische oplossingen bood,” legt Grard uit. “Nu, in mijn nieuwe rol, ben ik meer betrokken bij het plannen en uitvoeren van projecten op een hoger niveau. Ik werk samen met verschillende afdelingen en zorg ervoor dat alles volgens plan verloopt.”

Van Field Service Engineer naar Project Engineer

“Als service engineer concentreer je je op de details, op dat ene stukje dat precies goed moet zijn. Nu kijk ik naar het hele project, en dat brengt veel meer partijen en facetten met zich mee,” aldus Grard. Een jaar na zijn overstap heeft de reislustige engineer, die klantcontact en technische uitdagingen niet schuwde, zijn plek gevonden als Project Engineer bij Peka Kroef. Dit bedrijf is al 50 jaar een toonaangevende fabrikant van gekoelde aardappelproducten. “Elke dag is anders,” vertelt hij. “De ene dag ben ik bezig met koelsystemen, de andere dag met het plaatsen van een mengmachine en dan weer met voedselverpakkingen.”

Maar het is niet alleen de variatie die Grard aanspreekt. Het is ook de chaos, de druk, de uitdaging om alles op rolletjes te laten lopen. “Onder druk presteren, dat is iets waar ik goed in ben,” zegt hij met een glimlach. “Het vereist veerkracht en aanpassingsvermogen, maar dat is precies wat het werk interessant houdt.”

Up for the challenge

De uitdagingen die Grard tegenkomt in zijn nieuwe functie zijn divers. “Communicatie is een groot onderdeel van mijn werk. Ik zorg ervoor dat iedereen op één lijn zit en dat de projecten soepel verlopen. Het vereist een andere set vaardigheden dan ik gewend was, maar het is een uitdaging die ik met beide handen heb aangegrepen.”

Met zijn unieke combinatie van technische kennis en praktische ervaring, die hij als service engineer heeft opgedaan, beheert Grard niet alleen zijn projecten, maar maakt hij ze ook echt eigen. “Het was een leerproces,” geeft hij toe, maar het is duidelijk dat zijn leercurve hem heeft gevormd tot een veelzijdige project engineer die zowel de taal van de techniek als die van de klant spreekt.

What’s next?

Terwijl hij vooruitkijkt, blijft Grard open voor de toekomst. “Wie weet wat de toekomst brengt? Misschien blijf ik hier en groei ik verder binnen de organisatie, of misschien leidt mijn pad me ergens anders heen. Voor nu geniet ik van de rol die ik heb en alles wat er te leren valt.”

OOK BLUE FIELDER WORDEN?

Ben je geïnspireerd door Grards verhaal en denk je ‘dat wil ik ook’? Laat van je horen! Jouw Blue Fielders avontuur wacht op je!

Cases-form
Broos Kerssemakers managing director Blue Fielders