Broos Kerssemakers
Managing Director Blue Fielders
Waarom koos jij voor Blue Fielders?
“Blue Fielders kwam toevallig via een vriend op mijn pad. Ik kom uit een geheel andere business, dus we spraken af dat ik een jaartje zou aftasten. Na dat jaar was ik overtuigd: Blue Fielders past bij mij. Ik ben geïnteresseerd in machinebouw en ik ben een mensen-mens. De jongens die dit werk doen, die stappen het vliegtuig in en zijn 80% van hun tijd in Verweggistan. De verhalen die ze vertellen, daar luister ik graag naar. Onze engineers, dat is een mooie groep mensen die goed bij mij past. Ik zou geen type zijn om bijvoorbeeld accountants te bemiddelen.”
Wat maakt Blue Fielders tot Blue Fielders?
“Onze opdrachtgevers zijn Nederlandse machinebouwers, met een vestiging in Nederland. Alle machines worden in Nederland gemaakt en vervolgens wereldwijd verscheept. Onze engineers reizen de machines achterna om ze daar ter plekke op te bouwen. Je kunt je voorstellen, zo’n reizende engineer is een hele specifieke doelgroep. Die heeft een goede basis en de juiste ondersteuning nodig. Persoonlijk contact is daarbij cruciaal. Iedereen heeft mijn mobiel nummer, zowel onze engineers als onze opdrachtgevers. Als je naar Blue Fielders belt, neem ik de telefoon op. Die toegankelijkheid en no-nonsense werkwijze, die vind ik belangrijk. Dat maakt ons tot wie we zijn.”
Waarom kiezen engineers voor Blue Fielders?
“Met name onze kleine organisatie, maakt dat onze engineers zich gehoord en gewaardeerd voelen. Wij proberen onze engineers ook echt op alle fronten te ontlasten en te helpen. We zijn één groep en voelen dat ook zo. We zorgen voor elkaar, we kijken naar elkaar om. Daarnaast stellen wij de persoon centraal. Werk je bij ons dan mag je ook overstappen. Na 12 maanden gaan we met elkaar in gesprek. Wat wil je eigenlijk zelf? Is dit de beste plek? Dat is echt de eigen keuze van onze engineer. Je moet het leuk vinden om bij ons te werken, niet tegen je zin in. We horen dat die vrijheid om te kiezen bij veel bedrijven wordt beperkt. Ik geloof niet in mensen vasthouden die hier niet willen zijn, dat kost ons allemaal alleen maar energie.”
Waar sta je over 5 jaar met Blue Fielders?
“Dat is best een lastige vraag. Het is denk ik niet toevallig dat de jongens zich betrokken voelen bij onze organisatie. We zijn klein, we kennen elkaar, we hebben veel contact. We weten van elkaar wat er speelt. Dat wordt natuurlijk lastiger als je groot bent. Ik denk daarom ook heel bewust na over de vervolgstappen in de komende 5 jaar. Wat doet groei met de kernwaardes van je organisatie? Aan de andere kant zie ik met de komst van Gijs (Business Developer bij Blue Fielders) een nieuwe energie en zijn frisse kijk op zaken is van grote waarde. Daarin zie ik wel groei: in het uitbouwen van onze organisatie met nog enkele enthousiaste jonge kerels die klaar staan voor onze engineers.”